آخرین بروزرسانی سایت : ۲۳ / خرداد / ۹۸ | ۲:۱۰ ب.ظ

شانس دیگر ایران برای هیئت رئیسه آسیا

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران می‌گوید: شانس عضویت در هیئت رئیسه آسیا را به عنوان “کارشناس خبره” دارد.
   پس از یادداشتی که دیروز در خبرگزاری صداوسیما درباره انتخابات هیئت رئیسه آسیا منتشر شد، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری تاکید کرد: از قوانین انتخابات مناطق آسیا خبر داشته و به همین سبب برای انتخابات هیئت رئیسه کاندیدا نشده است.
او که پیش از این به علت هشت سال ریاست ایران در غرب آسیا به خواسته هاگوپ خاجیریان مدیر اجرایی آسیا در انتخابات این منطقه شرکت نکرد، حالا می‌گوید برای سمتی با عنوان “کارشناس خبره” اعلام آمادگی کرده است که بدون انتخابات وارد هیئت رئیسه آسیا می‌شوند.
دو کارشناس خبره با رأی رئیس و دبیر کل بسکتبال آسیا وارد هیئت رئیسه می‌شوند و در واقع، انتصابی هستند. این دو کارشناس ترکیب ۱۲ عضو انتخابی و مدیر اجرایی بسکتبال آسیا را در هیئت رئیسه تکمیل می‌کنند.
گویا خاجیریان قول معرفی طباطبایی را به عنوان یکی از دو کارشناس انتخابی داده است؛ هر چند در حاشیه انتخابات این هفته، خبری از معرفی دو کارشناس خبره نبود و گفته می‌شود در جلسه بعدی منطقه آسیا پیش از جام جهانی ۲۰۱۹، این کارشناسان معرفی می‌شوند.
گفتنی است این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رئیس فدراسیون بسکتبال ایران چند هفته پیش در مصاحبه خود تاکید کرده بود قصد شرکت در انتخابات هیئت رئیسه آسیا را دارد و صحبتی از پست‌های انتصابی نبوده است.
ضمن این که حالا تایید می‌شود مدیر اجرایی آسیا پیشنهاد شرکت نکردن در انتخابات غرب آسیا را به ایران داده است؛ اما با وعده انتصابی که باید دید در جلسات آینده، بسکتبال آسیا برای ایران عملی می‌شود یا نه؟

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید