سخنان کرباسچی در مورد دادگاه معروف

سخنان کرباسچی در مورد دادگاه معروف

غلامحسین کرباسچی در همایشی با عنوان “شهر مردم” در مشهد ، اظهار کرد: بحث علمی مدیریت شهری و مخصوصا مدیریت کلانشهرها سابقه‌ای حداکثر ۵۰ ساله دارد. شیخ بهایی اولین مدیریت شهری را در نجف‌اباد اصفهان انجام داد و آثار چهار باغ آن تاکنون وجود دارد.

به گزارش نامه نیوز، وی با اشاره به اینکه موضوع مدیریت شهری موضوعی نو، اما  بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۵ شهر دنیا بالای ده میلیون جمعیت خواهد داشت، البته باتوجه به تغییرات جمعیتی، مهاجرت و … این تخمین ممکن است افزایش پیدا کند، جمعیت مشهد در ۲۵ سال گذشته تقریبا سه برابر و نیم و در چهل و یک سال اخیر پنجم‌ و نیم برابر شده است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: در حال حاضر مشهد از نظر فیزیکی به طور مثال مجموعه معابر، پل‌ها، مخصوصا فضای سبز و … شهری قابل قبول به حساب می‌آید. هنگامی که به عنوان بیننده گذرا مشهد را با دیگر شهرها مقایسه می‌کنیم  این شهر با وجود جمعیت زیاد آن از نظر معابر شهری، فضای سبز، خدمات شهری و نظافتی رتبه‌ اول یا دوم را دارد. البته این موضوع بدون درنظر گرفتن فضای اطراف حرم است که مشکلات خاص خود را دارد.

کرباسچی با بیان اینکه اعضای شورای شهر جدید باید به این موضوع توجه کنند که چه تصویری می‌خواهند برای آینده شهر ترسیم و چه امکاناتی برای رسیدن به آن تصویر دارند، عنوان کرد: در این زمینه عناوین زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه شود، عناوینی از جمله تنوع در ساختار شهرها، چگونگی شکل‌گیری شهرها در گذر زمان، مسیر و عوامل اساسی رشد و تغییرات شهری، عوامل اقتصادی و نقش شهرها در تغییرات اقتصادی کشور، جهان و …، اقتصاد شهرهای جهانی در حوادث بین‌المللی اثرگذار هستند به طور مثال  اتفاقاتی که در نیویورک و لندن رخ داد تاثیر بین‌المللی داشته است.

نظر دهید !!!

نظر شما برای “سخنان کرباسچی در مورد دادگاه معروف”

قالب وردپرس