آخرین بروزرسانی سایت : ۲۳ / خرداد / ۹۸ | ۲:۱۰ ب.ظ

مقاومت؛ الزام استقلال و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی امسال در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با اشاره به ویژگی‌های مکتب امام راحل، «پایه‌گذاری فکر مقاومت»، «حرکت مقتدرانه و هوشمندانه در این راه» و «گم‌نکردن هدف» را درس و یادگار بزرگ امام خمینی (ره) دانستند.
آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی بخشی از نظریه مقاومت را تشریح کردند و شکست‌های آمریکا در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین را نمود اقتدار جبهه مقاومت دانسته فرمودند: ارزیابی صحیح از جبهه مقاومت نشان می‌دهد که این جبهه امروز در منطقه و حتی در مراکزی فراتر از منطقه، در منسجم‌ترین وضعیت خود، قرار دارد و این یک واقعیتی است که باید در محاسبات لحاظ شود.

رهبر انقلاب در این سخنرانی در مقایسه سازش و مقاومت، فرمودند: مقاومت و ایستادگی هزینه دارد، اما هزینه تسلیم شدن به‌مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است. ایشان یک نمونه از هزینه بالای تسلیم بودن در برابر زورگویان را رژیم پهلوی برشمردند که با وجود همه کوتاه‌آمدن‌ها و امتیازاتی که به آمریکا می‌داد، تحقیر هم می‌شد.
در راستای بیانات اخیر مقام معظم رهبری، روز چهارشنبه ۲۲ خرداد
برنامه “بحث روز” رادیو ایران به بررسی اجزای منطق مقاومت در بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) پرداخت.

برای ملتی که دنبال استقلال و پیشرفت است مقاومت یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است
سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه “بحث روز” رادیو ایران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حرم حضرت امام داشتند گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای تبیین عالمانه‌ای داشتند و اساسا برای ملتی که دنبال استقلال و پیشرفت است مقاومت یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است

وی در ادامه افزود: نظام سلطه نمی‌خواهد کشوری که زیر سلطه بوده و به این واسطه برای آمریکایی‌ها منافع بزرگی را ایجاد می‌کرده است آزاد شود و در چارچوب منافع ملی خودش عمل کند بنابراین مقاومت برای چنین ملتی یک امر قطعی است که باید انجام دهد مگر اینکه نخواهند پیشرفت داشته باشند
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که نظام سلطه اهل سازش نیست و نمیخواهد منافع ملی دیگران را به رسمیت بشناسد. نظام سلطه همواره بدنبال تحمیل خواسته‌های خود بر دیگر ملت‌ها ست.

صحبت از مقاومت به معنای نبرد نیست بلکه به معنای بازدارندگی است
سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در ادامه برنامه “بحث روز” گروه سیاسی رادیو ایران همچنین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که در حرم حضرت امام راحل داشته اند در واکنش به شعار برخی افراد مبنی بر “نه سازش نه تسلیم، نه قهر با آمریکا” فرمودند که ما از مقاومت صحبت می‌کنیم و نه از نبرد، بنابراین مشخص است که مقاومت یعنی ایستادگی روی مواضعی که حق است برای اینکه دشمن نسبت به مواضع تهاجم نداشته باشد، یعنی یک اقدام بازدارنده است در مقابل اقدام تهاجمی دشمن که این کار دو رویکرد دارد که می‌تواند مانع تهاجم شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید