حزب الله افتخار اعراب و مسلمانان؛ هدیه بزرگ آل سعود به رژیم صهیونیستی

حزب الله افتخار اعراب و مسلمانان؛ هدیه بزرگ آل سعود به رژیم صهیونیستی

اقدام خصمانه آل سعود و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در تروریست خواندن جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان، همپیمانی سعودی‌ها و دیگر رژیم‌های مرتجع و سازشکار عرب با رژیم اشغالگر قدس را نمایان‌تر از قبل کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سیاستمداران و شخصیت‌های سیاسی لبنان اقدام خصمانه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه حزب الله را تنها به نفع رژیم صهیونیستی که دشمن امت اسلام و فلسطین است، قلمداد کردند.

شورای همکاری خلیج فارس که کاملا تحت سیطره و همچون عروسک خیمه‌شب بازی آل سعود شده، تحت فشارهای این رژیم و در راستای توطئه  هدفمند این رژیم علیه محور مقاومت، مهمترین بازوی آن یعنی حزب الله را هدف قرار  داد و در بزرگترین خوش‌خدمتی به رژیم اشغالگر قدس،‌جنبش مقاومت اسلامی حزب الله را به زعم خود یک گروه تروریستی توصیف کرد که کاملا با اهداف خصمانه صهیونیست‌ها علیه مقاومت اسلامی منسجم بوده و در راستای خدمت به گروه‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی و مالی آل سعود و متحدانش قرار دارد..

وزیران کشور عرب هم در نشست خود در تونس تحت فشارها و تهدیدهای شدید آل سعود، در بیانیه پایانی به زعم خود جنبش مقاومت اسلامی حزب الله را تروریستی توصیف کردند،‌البته الجزایر، عراق و لبنان حاضر به همراهی با این تصمیم صهیونیستی‌پسند نشدند و رژیم آل سعود در ایجاد اجماع عربی علیه جنبش مقاومت اسلامی و مردمی حزب الله شکست خورد.

در این بیانیه پایانی، رژیم‌های همسو با آل سعود، جنبش حزب الله را که تنها جرمش مبارزه تمام عیار با تروریست‌های تکفیری برهم زننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه از جمله لبنان و  همچنین دفاع از امنیت و ثبات لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است، به برهم زدن ثبات منطقه عربی متهم کردند.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان به این بیانیه ضد حزب الله اعتراض کرد.الجزایر و عراق هم همچون لبنان حاضر به همراهی با موضع خصمانه رژیم آل سعود و دنباله‌روهای آن نشدند، موضعی که با استقبال و شادمانی بی حد و حصر رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

منابع عراقی با اشاره به مخالفت عراق با اقدام خصمانه علیه حزب الله تاکید کردند برخی کشورها همچون عربستان تنها به درج نام حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی خود اکتفا نخواهند کرد و ممکن است سازمان‌ها و گروه‌های مردمی عراق را هم هدف قرار دهند.

یک منبع در وزارت کشور الجزایر با اشاره به خودداری الجزایر از دادن رای مثبت به بیانیه خصمانه اتحادیه  عرب علیه حزب الله تاکید کرد هرگونه خدشه وارد کردن به موضع الجزایر، تلاش برای کشاندن آن به تنش‌ها و حساسیت‌های منطقه‌ای است.

وزارت خارجه سوریه هم اقدامات خصمانه رژیم‌های مرتجع عرب علیه حزب الله را محکوم کرده است.

شورای سیاسی انصارالله یمن هم با محکوم کردن این اقدام خصمانه تاکید کرده است توصیف حزب‌الله به عنوان گروه تروریستی تنها یک خدمت رایگان به رژیم اسرائیل قلمداد می‌شود.

واکنش‌های گسترده لبنانی‌ها به اقدام خصمانه آل سعود و دنباله‌روهایش

با وجود موضع سئوال برانگیز جریان غربگرای ۱۴ مارس و تایید تلویحی تصمیم خصمانه شورای همکاری خلیج فارس به سرکردگی آل سعود علیه جنبش مقاومت اسلامی حزب الله، دیگر جریان‌ها، طیف‌ها، شخصیت و گروه‌های لبنانی اعم از مسیحی، شیعه و اهل سنت، موضع‌گیری اعراب مرتجع علیه حزب الله را محکوم کردند.

سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان و یکی از شخصیت‌های مطرح اهل سنت این کشور با محکوم کردن مصوبه شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله تاکید کرد تصمیم شورای همکاری در تروریست خواندن حزب‌الله، وحدت لبنانی‌ها و ثبات و آشتی ملی لبنان را تهدید می‌کند و خطر و تهدیدی برای ساختار توافقی لبنان است.

وی اظهار داشت حزب الله یک حزب لبنانی است و صرف نظر از کسانی که با حزب الله موافق یا مخالفند، این جنبش از محبوبیت بخش وسیعی از لبنانی‌ها با گرایش‌های مختلف برخوردار  است.

الحص افزود حزب الله یک گروه لبنانی و تکمیل کننده طیف‌های متعدد لبنان است و تصمیم(اعراب) در تروریست خواندن حزب الله، مردود و ظالمانه است و جایز نیست گروهی که از مسئله فلسطین و حقوق ملت فلسطین حمایت کرده و دشمن اسرائیلی را شکست داده و قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل ایجاد کرده که اسرائیل آن را در محاسبات خود قرار داده، چنین گروهی را تروریستی توصیف کنند. چنین تصمیمی تنها به دشمن  امت اسلام و دشمن فلسطین خدمت می‌کند و سبب تشدید شکاف و تزلزل و بی‌ اعتمادی در امت عرب می‌شود.

نخست وزیر اسبق لبنان افزود ما این تصمیم علیه مقاومت لبنان را محکوم می‌کنیم و از برادران در شورای همکاری می‌خواهیم به خاطر منافع لبنان و منافع ملی عربی از تصمیم خود منصرف شوند، ما خواستار وحدت عربی به جای تصمیماتی هستیم که سبب افزایش شکاف و دودستگی میان آنها می‌شود.

ملت‌های عربی بر خلاف حکامشان قدردان حزب الله هستند

از سوی دیگر تشکل موسوم به تجمع جمعیت‌ها و شخصیت‌های اسلامی لبنان با محکوم کردن مصوبه شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب‌الله تاکید کرد این تصمیم بیانگر نظر و خواست ملت‌های عربی در حاشیه خلیج فارس نیست، زیرا آنها قدردان مقاومتی هستند که پیروزی‌ها بر دشمن صهیونیستی را رقم زد.

در بیانیه این تشکل لبنانی آمده است کسانی که شایستگی نامیده شدن به عنوان تروریست و جنایتکار هستند، کشورهایی هستند که از گروه‌های خرابکار جنایتکار در سوریه، یمن، لبنان،‌عراق و دیگر کشورها با پول و سلاح حمایت می‌کنند، شرم‌آور است که چنین تصمیمی به ویژه در این شرایط که مقاومت،  ارتش و ملت لبنان با گروه‌های جنایتکار می‌جنگند، صادر شود، چرا که فقط دشمنان امت عرب و امت اسلام از این تصمیم سود می‌برند.

ظلم اعراب مرتجع به مقاومت لبنان

جهاد الصمد نماینده سابق پارلمان لبنان تاکید کرد تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله، هیچ خدمتی به ملت لبنان و ملت‌های عرب دیگر نمی‌کند و صرفا در خدمت دشمن اسرائیلی است که از اولین استقبال‌کنندگان از این تصمیم بود.

وی افزود این تصمیم تهدیدی علیه ثبات و آشتی ملی لبنان و ظلم علیه مقاومتی است که پایگاه مردمی وسیعی در لبنان و جهان عرب و اسلام دارد، این تصمیم ناعادلانه‌ای علیه حزبی است که با صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها مبارزه می‌کند، در حالی که باید از این جنبش تقدیر و تشکر می‌شد،‌نه این‌که برچسب تروریستی به آن بچسبانند.

وی گفت از برادران در شورای همکاری می‌خواهم از این تصمیم خود به خاطر منافع لبنان و اعراب منصرف شوند و در مقابل از تمام جنبش‌های مقاومت بر ضد اسرائیل و تکفیری‌ها به خاطر حفظ باقی‌مانده عربیت و وحدت اعراب دفاع کنند.

تصمیم شیوخ عرب علیه حزب الله طرح فتنه است

فیصل الداود نماینده سابق پارلمان و دبیرکل جنبش النضال لبنانی عربی هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام خصمانه رژیم‌های مرتجع عرب به سرکردگی آل سعود علیه حزب  الله و تروریست خواندن این جنبش مقاوم اسلامی تاکید کرد این تصمیم تطابق و هماهنگی کاملی با دشمن اسرائیلی دارد که حزب‌الله با مقاومت خود این رژیم را شکست داد و ارتش رژیم را با حالتی تحقیرآمیز و ذلت‌بار از لبنان بیرون راند و سرزمین اشغال شده را آزاد کرد و هزاران شهید و مجروح در این راه تقدیم کرد و جهان عرب و اسلام و آزادگان جهان شاهد عملکرد این حزب مقاوم شریف و بزرگ بود که عملکردش پس از آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ در حفظ کرامت شهروندان و محافظت از حقوقشان متمایز و برجسته شد.

وی تاکید کرد حزب‌الله از بافت ملت لبنان است که حامی مقاومت است و آن را در آغوش خود قرار داده است،‌مقاومتی که به همراه ارتش در یک سنگر قرار دارند و دولت‌های پیاپی لبنان هم بر مشروع بودن سلاح مقاومت تاکید کرده و رای اعتماد پارلمان لبنان را هم کسب کرده که مقاومت ابزاری برای آزادی سرزمین و بازداشتن دشمن اسرائیلی از طمع‌ورزی به لبنان است، حزب الله همان طور که در تابستان ۲۰۰۶ با دشمن متجاوز صهیونیستی مقابله کرد، با گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه هم جنگیده تا مانع ورود آنها به لبنان و توسعه‌طلبی آنها شود.

فیصل الداود ابراز عقیده کرد این تصمیم ظالمانه‌ای علیه مقاومت است، آنها در حالی حزب الله را به تروریسم متهم کرده اند که فکر و عقیده‌ و شیوه‌های مقاومتش مغایر با تروریسم است بلکه بر اساس قانون اساسی لبنان و مشروعیت بخشی سازمان ملل به حقوق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود است، حزب الله مقاومت شریف و مبارزی است که پایگاه مردمی و سیاسی در لبنان و کشورهای عربی و در صحنه بین المللی دارد و حکومت‌های شورای همکاری باید از این تصمیم خود عقب نشینی کرده و منصرف شوند، زیرا این تصمیم ممکن است سبب بروز فتنه میان لبنانی‌ها شود که برای جلوگیری از آن و کشانده شدن به سمت آن تلاش می‌کنند، و  اولین طرفی که برای جلوگیری از فتنه تلاش می‌کند، خود حزب‌الله است که اعلام کرده است همواره در کنار ملت‌های مظلوم و ستمدیده و مقاوم در برابر اشغالگران می‌ایستد.

حزب الله مدافع منافع عالی ملت‌های عرب

جبهه آزادی‌بخش فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب‌الله، وارونه‌ کردن واقعیت‌ها و منحرف کردن نبرد و نشانه تناقضات در منطقه است.

این جبهه با تاکید بر همبستگی با حزب الله و حمایت از این جنبش اعلام کرد حزب‌الله با مقاومت جدی خود علیه اشغالگران صهیونیستی، در این راه بهترین مجاهدان و مبارزانش را تقدیم کرد و همچنان از مسئله فلسطین و منافع عالی امت عرب دفاع می‌کند.

توطئه‌چینی عربستان و دنباله‌روهایش علیه امت عرب

به گزارش تسنیم، نجاح واکیم رئیس حرکه الشعب از دیگر گروه‌های لبنانی و نماینده سابق پارلمان هم گفت تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب‌الله پس از افشای تمام جزئیات روابط میان بیشتر کشورهای عضو شورای همکاری و اسرائیل برای ما غافلگیرکننده نبود. آخرین مورد روابط این رژیم‌ها با اسرائیل، سفر هیئت اسرائیلی به عربستان سعودی بود، بنابراین وقتی اسرائیل حزب الله را یک گروه تروریستی توصیف می‌کند، طبیعی است که چنین کشورهای موسوم به شورای همکاری از این رژیم تبعیت کنند و حزب الله را تروریستی بخوانند.

وی افزود حرکه الشعب سیاست‌های کشورهای عضو شورای همکاری در توطئه‌چینی علیه امت عرب و مسائلش را محکوم و بر ایستادن خود در کنار حزب الله و تمام گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عرب که دنباله‌رو این رژیم هستند، تاکید می‌کند.

حزب‌الله عامل سربلندی اعراب؛ خوش‌خدمتی عربستان و متحدانش به صهیونیست‌ها

بلال تقی‌الدین رئیس حزب الوفاق لبنان هم با محکوم کردن تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از اتخاذ چنین موضع بسیار خصمانه علیه مقاومت لبنان در این شرایط حساس نه تنها در لبنان بلکه در تمام منطقه ابراز شگفتی کرد.

تقی الدین ابراز عقیده کرد این تصمیم تنها به دشمن صهیونیستی و همپیمانانش در منطقه خدمت می‌کند.

وی پرسید آیا این اقدام علیه حزب مقاومت که سبب سربلندی همه اعراب در برابر رژیم صهیونیستی شد، عجیب و شگفت‌آور نیست، در حالی که اعراب با شکست‌های پیاپی در برابر رژیم صهیونیستی سرافکنده بودند،‌اما حزب‌الله با شکست اسرائیل، آنها را سربلند کرد.

تقی‌الدین افزود در حالی که رژیم صهیونیستی به نقض حقوق ملت فلسطین و جنایاتش علیه آنها و مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شریف ادامه می‌‌دهد، هیچ مسئول عربی نه در منطقه خلیج فارس یا دیگر مناطق از رنج و مصایب فلسطینی‌های رانده‌شده و ستمدیده سئوال نمی‌کند.

همسویی کامل ارتجاع عرب با اسرائیل و تروریسم تکفیری

زهیر الخطیب دبیرکل جبهه البناء لبنان هم با محکوم کردن تصمیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه حزب الله که با فشارهای آل سعود اتخاذ شد، تاکید کرد این تصمیم کاملا با موضع اسرائیل و اهداف تروریسم تکفیری همخوانی و انسجام دارد.

شربل شلهوب معاون رئیس تشکل موسوم به ندوه العمل الوطنی تاکید کرد سیاست عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس به تدریج از دیپلماسی به نظامی تبدیل شده است و این مسئله بسیار خطرناک است، کشورهای عربی نمی‌توانند نقش سیاسی خود را با پوشش نظامی ایفا کنند.

حزب الله یاور ملت فلسطین و شریک مقاومت برای آزادی فلسطین

جنبش امل لبنان از همپیمان حزب  الله در جریان هشتم مارس با محکوم کردن اقدام کینه‌توزانه و خصمانه رژیم‌های مرتجع عرب به سرکردگی آل سعود در تروریستی خواندن حزب الله اعلام کرد به همگان درباره تروریسم دولتی اسرائیل هشدار می‌دهیم.

جنبش موسوم به حرکه ابناء البلد الفلسطینیه هم با محکوم کردن اقدام سعودی‌ها و دنباله‌روهایشان علیه حزب الله تاکید کرد حزب‌الله یاور ملت فلسطین و شریک مقاومت برای آزادی فلسطین است.

زیاد الحافظ دبیرکل الموتمرالقومی العربی تاکید کرد تصمیم شورای همکاری خلیج فارس تجاوز و تعدی به تمام لبنان است.

حزب الامه الیمنی هم تصمیم خصمانه شورای  همکاری خلیج فارس علیه جنبش حزب  الله را محکوم کرد.

المیادین هم به نقل از وزیر مشاور در امور خارجی تونس اعلام کرد توصیف حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی ربطی به تونس ندارد.

نظر دهید !!!

نظر شما برای “حزب الله افتخار اعراب و مسلمانان؛ هدیه بزرگ آل سعود به رژیم صهیونیستی”

قالب وردپرس